Werkwijze feestverhuur


  
Reservaties & beschikbaarheid


Via onze webshop kan je eenvoudig je reservatie plaatsen en direct de beschikbaarheid controleren op de gewenste datum. Zo ben je zeker dat je bestelling uitgevoerd kan worden, zonder te wachten op een offerte of bevestiging.

Hoe werkt het?

  1. Voeg de gewenste artikelen en aantallen toe aan je winkelmandje.

  2. Geef de gewenste huurperiode in (tot 5 dagen = 1 huurperiode). Bij een langere huurperiode wordt automatisch de meerprijs berekend.

  3. Selecteer een tijdslot voor levering of afhaling (09:00 - 12:00 of 13:00 - 17:00).

  4. Kies of je de materialen zelf afhaalt in ons magazijn in Peer (10% korting) of laat leveren (vul je postcode in voor transportkostenberekening). Ligt je postcode buiten onze leverregio? Contacteer ons voor mogelijkheden.

  5. Vul je gegevens in en pas eventueel het leveradres aan.

  6. Kies een betaalmethode en rond je reservatie af. Je reservatie wordt direct bevestigd en opgenomen in onze planning.

  7. Op de gekozen datum en het tijdslot kan je je bestelling afhalen of wordt deze geleverd.

Tip: Maak een account aan om je gegevens te bewaren en je bestellingen gemakkelijk op te volgen.


Liever eerst een offerte en/of optie?
   Dit kan natuurlijk ook.  Stuur ons een e-mail met de gewenste materialen of bel ons even op, we helpen u heel graag verder.


   Betalingsmogelijkheden
Bij afhaling:

  • Online betalen via Bancontact, iDEAL, Visa of Mastercard bij reservatie.

  • Betalen bij afhaling (Bancontact of cash).

Bij levering:

  • Online betalen via Bancontact, iDEAL, Visa of Mastercard bij reservatie.

  • Betalen aan de chauffeur (cash of Payconiq).

Betalen op factuur Enkel mogelijk voor gemeentebesturen en overheidsinstellingen met een vooraf ingediende bestelbon. Vraag dit aan via info@festium.be of 011/64 28 91. Je ontvangt een persoonlijke account met aangepaste betaalvoorwaarden.

Professionele klanten Werk je als cateraar, feestlocatie-uitbater of verhuurder? Vraag een account aan via info@festium.be of 011/64 28 91 en geniet van aangepaste prijzen (min. 3 bestellingen per jaar vereist). We behouden het recht om accounts te deactiveren.


 Showroom

Liever eerst onze materialen even bekijken?   Heb je graag advies?  We ontvangen je graag!
Onze showroom is geopend van maandag tot vrijdag (09:00 - 12:00 & 13:00 - 17:00). Best wel eerst even een afspraak maken zodat één van onze medewerkers voldoende tijd kan vrijmaken.  Je kan ook terecht op zaterdag tussen 09:00 - 12:00, maar dit wel enkel mits een afspraak).


  Reservatie wijzigen of annuleren

Annuleren:

  • Tot 7 dagen voor afhaal/levering: kosteloos.

  • 7 tot 3 dagen voor huurdatum: 50% van het huurbedrag wordt aangerekend.

  • Binnen 3 dagen voor huurdatum: 100% van het huurbedrag wordt aangerekend.

Wijzigen:

  • Verplaatsen naar een andere datum kan tot 48 uur vooraf (je ontvangt een tegoedbon, 1 jaar geldig).

  • Aantallen verhogen kan tot 1 dag voor huurdatum (indien beschikbaar).

  • Aantallen verminderen kan tot 3 dagen vooraf (max. 20%).

Aanpassingen kunnen niet online. Contacteer ons via 011/64 28 94 of info@festium.be.


Annulatievoorwaarden tenten

  • Annulering per e-mail.

  • Tot 7 dagen voor huurdatum: 25% annuleringskost.

  • Binnen 7 dagen: 50% annuleringskost.

Slecht-weer-garantie (springkastelen)

  • Tot 48 uur vooraf kosteloos annuleren of verplaatsen bij slecht weer (min. 50% kans op regen en/of windstoten ≥ 5 beaufort volgens meteovista.be).

  • Contacteer ons via 011/64 28 94 of info@festium.be.


  Wat na je bestelling?


Bevestiging Na het plaatsen van je bestelling ontvang je per e-mail een orderbevestiging met alle details. Controleer deze zorgvuldig om er zeker van te zijn dat alles correct is. Zijn de aantallen juist? Klopt het leveradres? Is de datum correct? Indien alles in orde is, kan je erop vertrouwen dat alles volgens plan verloopt.

Wil je toch iets wijzigen? Contacteer ons dan zo snel mogelijk via e-mail of telefonisch. Online wijzigingen aan lopende bestellingen zijn niet mogelijk.


  Jouw bestelling afhalen


Heb je ervoor gekozen om de goederen zelf af te halen? Dit kan op de door jou gekozen dag en tijdstip in ons magazijn aan de Ambachtslaan 1049 in Peer. Rijd met je wagen direct door naar poort 1 aan de zijkant van ons magazijn, waar een medewerker je verder helpt.   Het retour brengen verloopt op dezelfde manier.


  Levering en ophalen


Heb je gekozen voor levering en ophalen? Wij bezorgen je bestelling op het door jou geselecteerde dagdeel. Indien er onverwachte wijzigingen optreden, nemen we vooraf contact met je op.

  • 1 dag voor levering ontvang je een e-mail met een specifieker richtuur.    
  • Zorg voor een goed bereikbare los- en laadplaats waarbij de goederen binnen 20 meter van deze plek geplaatst kunnen worden.
  • Bij ophalen dienen de goederen terug klaar te staan voor transport.  Dit op dezelfde manier verpakt als ze geleverd werden. 

  Voorbereiding en controle


Je bestelling wordt zorgvuldig voorbereid en alle artikelen worden dubbel gecontroleerd. Merk je toch tekorten op? Laat het ons weten via info@festium.be, zodat we een passende oplossing kunnen bieden.

Bij het ophalen van de materialen controleren wij alles opnieuw. Ontbrekende goederen worden aan jou gefactureerd.



Kijk zeker ook even naar onze belangrijke tips voor een vlotte samenwerking