Tips voor een fijne samenwerking

Algemene informatie

Heb je vragen of problemen met je bestelling? Neem snel contact met ons op via WhatsApp  of telefonisch (+32 (0) 11 642 891) of per e-mail (info@festium.be).

  • Let op: Houd alle materialen droog. Elektrische toestellen, borden, glazen en bestek mogen niet in de regen blijven staan of op een open aanhangwagen vervoerd worden.
  • Niet-geretourneerde materialen worden aangerekend. De prijzen voor ontbrekende items vind je onder “Manco’s en breuk” op onze website. Als ze later worden teruggebracht, betalen wij het bedrag terug.

Materiaal zelf afhalen

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het laden, lossen en transport. Een medewerker kan je helpen indien nodig.
  • Gebruik beschermingsmateriaal zoals dekens om schade te voorkomen.
  • Bevestig materialen goed met spanriemen. Bij transport op een aanhangwagen is het aangeraden om een net te gebruiken.
  • Zorg voor voldoende laadruimte. Sommige materialen, zoals koelingen, moeten rechtop vervoerd worden.
  • Let op: Glaswerk, borden, bestek en kleine toestellen mogen niet op een aanhangwagen vervoerd worden.

Materiaal zelf retour brengen

  • Retourneer de materialen op tijd en zoals het werd meegegeven om extra kosten te vermijden.
  • Controleer of alles compleet en schoon is. Elektrische toestellen en keukenapparatuur dienen proper retour te komen. Glazen, borden en bestek hoeven niet afgewassen te worden, maar etensresten moeten worden verwijderd.

Levering door Festium

  • De levering gebeurt op het afgesproken adres en tijdstip. Houd rekening met mogelijke vertragingen.  1 dage voor levering ontvangt u een e-mail met een specifieker richtuur.
  • Het leveradres dient goed bereikbaar te zijn via openbare verharde wegen.  De levering gebeurt meteen vracht- of bestelwagen.  
  • Zorg ervoor dat er voldoende ruimte en toegang is en dat er iemand aanwezig is om de materialen in ontvangst te nemen.  Leveringen gebeuren uitsluitend op het gelijkvloers aan de ingang en op max. 20 meter van de los- en laadplaats.  Indien de afstand groter is wordt er hulp verwacht van de klant.  Leveringen op verdieping, moeilijke doorgangen enz... kunnen enkel uitgevoerd worden op aanvraag op voorhand.  De meerprijs hiervan wordt berekend naargelang het aantal materialen en de omstandigheden.
  • We voorzien max. 30 minuten los en laadtijd.  Het is dus belangrijk dat we onze opdracht onmiddellijk kunnen uitvoeren.  Indien dit omwille van bovenvermelde redenen  niet binnen de afgesproken tijd lukt dan rekenen we hiervoor extra kosten aan van € 60,50 per begonnen werkuur. 
  • Indien het door bovenvermelde omstandigheden niet lukt om te leveren dan kunnen we een 2de aanbieding niet garanderen.  U kan de materialen dan steeds zelf komen afhalen te Peer.  Indien een 2de aanbieding wel kan in onze planning dan worden de leverkosten dubbel aangerekend.

Ophaling door Festium

  • Zorg ervoor dat alle materialen klaar staan op de afgesproken locatie en tijd, zodat vertragingen en extra kosten worden voorkomen.
  • De materialen dienen op dezelfde manier ingepakt te zijn als hoe ze geleverd werden.
  • Er gelden dezelfde voorwaarden als bij levering wat betreft bereikbaarheid, aanwezigheid en oponthoud.  Indien we hierdoor op een later tijdstip moeten terugkomen worden hiervoor extra ophaalkosten gerekend zijnde 50% van de transportkosten.

Springkastelen

  • Bekijk onze instructievideo voor het opbouwen en afbreken van het springkasteel.
  • Sluit het springkasteel af wanneer het niet wordt gebruikt.
  • Zorg ervoor dat het droog en schoon wordt geretourneerd. Gebruik een handdoek om het proper te maken voor opruimen.
  • Bevestig de spanriem rond het springkasteel voordat je het in de transporthoes steekt.

Borden, Glazen en Bestek

  • Plaats borden rechtop in de bakken (zie sticker op de transportbakken).
  • Sorteer alles zoals het werd aangeleverd.
  • Verwijder etensresten om extra schoonmaakkosten te vermijden.
  • Controleer of er geen eigen materialen tussen zitten.
  • Bij retourname worden borden, glazen en bestek steeds nageteld.  Bij grote hoeveelheden behouden we het recht om de telling van bestek later uit te voeren.  Let wel: het bestek wordt steeds gewogen bij vertrek en terugname.  Zo kunnen we snel constateren of er eventuele afwijkingen zijn.  

Elektrische Toestellen

  • Maak toestellen schoon met water en zeep. Speciale reinigingsmiddelen zijn niet nodig.
  • Let op: Niet-schoongemaakte toestellen brengen een schoonmaakkost van €35 per toestel met zich mee.

Tafellakens & Ander Linnen

  • Zorg dat linnen droog is voor retour om schimmelvorming te voorkomen.
  • Vermijd brandbare materialen in de buurt. Brandplekken door vuurwerk of kaarsen worden steeds aangerekend.
  • Kaarsen mogen gebruikt worden, maar let op dat er geen kaarsvet op het linnen terechtkomt.

Heb je nog vragen?

Wij helpen je graag verder!