Voorwaarden
Festium is een handelsnaam van Cosmos group bv
Maatschappelijke zetel: Ambachtslaan 1049 - 3990 Peer - België, E-mail: info@festium - Tel.:+32 11 64 28 91
Ondernemingsnummer: BE 0890.614.507
Op festium.be vindt u een ruim en gevarieerd aanbod aan feestmaterialen en toebehoren.
Op deze pagina vindt u enkele aandachtspunten en onze algemene voorwaarden. Gelieve deze even door te nemen.
ALGEMEEN
- Gehuurde goederen blijven steeds eigendom van Cosmos group BV. Uw huurgeld dekt enkel het gebruik van deze goederen voor de periode vermeld op de orderbevestiging. Afwijkingen in deze periode (bijv. laattijdig terug bezorgen) worden aangerekend met een vergoeding van 20% van het totale huurbedrag per extra dag dat u de goederen in uw bezit heeft.
- Bij deze verklaart u dat u de goederen welke u in bruikleen heeft in dezelfde staat terug bezorgt als dat ze u werden overhandigd. Schade zal u spontaan melden bij retourname. Eventuele herstel- of vervangkosten zijn ten laste van de huurder.
BIJ AFHAAL FEESTMATERIALEN
- Vergeet uw identiteitskaart niet. We hebben deze nodig om te verifiëren in ons verhuursysteem.
- Ook indien u zelf de goederen niet komt ophalen dient u de naam van de persoon door te geven welke zich hier aanbiedt met zijn of haar paspoort.
- Zorg voor voldoende groot transport. De transportafmeting van de attracties vindt u op onze website. Voor feestartikelen bent u zelf verantwoordelijk voor het goed laden en lossen van de artikelen. Zorg dus best voor aangepast transport en de nodige voorzieningen. Glaswerk en porselein mag nooit vervoerd worden in een aanhangwagen. De kans op breuk is dan relatief groot.
- U dient de gehuurde materialen in goede staat en degelijk ingepakt terug te bezorgen op het afgesproken tijdstip.
- Indien er schade is toegebracht aan de materialen bent u hiervoor verantwoordelijk en zijn de herstelkosten voor uw rekening. Deze kosten worden geraamd middels een bestek.
- Indien er artikelen ontbreken of ze zijn onherstelbaar worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn onmiddellijk betaalbaar bij terug bezorging. Indien binnen de week de artikelen worden geretourneerd op ons adres, ontvangt u het betaalde bedrag terug. Een overzicht van de te betalen bedragen liggen ter inzage in ons kantoor, zijn op verzoek verkrijgbaar per e-mail en kan u inzien op onze website.
- Indien u een springkasteel of tent plaatst op een andere ondergrond dan gras of steen (bijv. zand, kiezel e.d. ) dient u ons hiervan op de hoogte te brengen. Extra maatregelen zijn dan immers nodig om beschadigingen te voorkomen.
- U dient de springkastelen en/of tenten degelijk te verankeren. U krijgt hiervoor de nodige materialen mee.
- porselein en glaswerk moet niet afgewassen worden. Wel vragen we u om drank- en etensresten te verwijderen.
BIJ LEVERING FEESTMATERIALEN
- Zorg dat u of iemand van de organisatie aanwezig is op het afgesproken leveruur zodat we onmiddellijk de opdracht kunnen uitvoeren.
- Zorg voor een voldoende grote doorgang. Een gemiddelde transportkar heeft een breedte van ongeveer 80cm.
- indien de los- laadplaats verder weg ligt dan 20m van de plaats van opstelling dient de huurder hulp te voorzien van minimaal 1 persoon. Leveringen geschieden steeds op het gelijkvloers.
- Bij grote bestellingen worden de tafels en stoelen in transportkarren geleverd. Deze karren blijven ter plaatse. U dient er zorg voor te dragen dat de goederen terug op een ordelijke wijze in deze karren geplaatst worden voor ophaling. Indien ze niet op karren worden geleverd dienen de artikelen gestapeld klaar te staan op het afgesproken tijdstip zodat ze door de chauffeur makkelijk geladen kunnen worden.
- Porselein en glaswerk wordt in bakken geleverd. Op de bakken staat vermeld welk soort artikel hierin verpakt mag worden. Gelieve dit op deze manier terug klaar te zetten voor de chauffeur zodat het aantal stuks makkelijk kan nageteld worden.
- Indien we de goederen nog moeten verzamelen worden hiervoor extra kosten aangerekend.
- Porselein en glaswerk moet niet afgewassen worden. Wel vragen we u om drank- en etensresten te verwijderen.
- Indien er schade is toegebracht aan de artikelen bent u hiervoor verantwoordelijk en zijn de herstelkosten voor uw rekening. Deze kosten worden geraamd middels een bestek.
- Indien er zaken gebroken zijn worden deze bij ophaling aangerekend. Een prijslijst hiervan heeft de chauffeur bij ter inzage en kan u tevens online raadplegen.
- Indien er artikelen ontbreken worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn onmiddellijk betaalbaar bij ophaling. Indien binnen de week de artikelen worden geretourneerd op ons adres, ontvangt u het betaalde bedrag terug.
BETALINGEN
- U kan uw bestelling onmiddellijk online betalen bij reservatie. Dit kan middels Bancontact, Visa, Mastercard of Ideal. Indien u de goederen wenst te laten leveren kan u ook betalen aan de chauffeur. Let wel, dit kan enkel cash of met Payconiq! Indien u de goederen zelf komt afhalen in ons magazijn kan u ook ter plaatse bij afhaling betalen. Dit kan met bancontact of cash.
Let op : er worden geen goederen meegegeven indien de betaling niet voldaan is.
Uitzondering:
- Betaling op factuur kunnen enkel mits onze goedkeuring en indien u een gemeente of overheidsinstelling bent. U kan ons hiervoor contacteren per e-mail of telefonisch. We kunnen dit dan actief maken binnen uw account op onze site.
Voor betalingen op factuur gelden de volgende betalingsvoorwaarden:
Bij niet-betaling op de vervaldag van een factuur wordt ze van rechtswege en zonder dat er een ingebrekestelling vereist is, verhoogd met een forfaitair schadebeding van 10 % met een minimum van EUR 50 en met een nalatigheidsinterest van 10 % per jaar. In geval van betwisting zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waarin ons bedrijf gevestigd is bevoegd en het Belgisch recht is steeds van toepassing.
WIJZIGINGEN BESTELLING
Tot 7 dagen op voorhand kan u uw reservatie wijzigen indien u wenst te minderen in aantallen (bijv. borden, glazen, bestek, stoelen en dit met een maximum van 20%). Voor aantallen groter dan 20% verwijzen we u naar het punt annulaties. Indien u reeds online betaald heeft zal het bedrag terug aan u worden overgemaakt op de rekening waarmee u dit aan ons voldaan heeft op het moment van reservatie.
Vermeerderen in aantallen is mogelijk tot 1 dag voor uw huurdatum en zolang er voldoende voorraad beschikbaar is. Wijzigingen kunnen niet online gebeuren, hiervoor mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar verhuur@festium.be
ANNULATIES
Indien u graag uw bestelling annuleert dan is dit mogelijk aan de volgende voorwaarden:
- U kan tot 14 dagen voor uw afhaal/leverdatum kosteloos annuleren.
- Annulaties vanaf 14 dagen voor uw huurdatum: 50% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.
- Annulaties binnen de 7 dagen voor uw huurdatum: 100% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.
- U kan steeds (maar wel ten laatste 48u voor uw huurdatum) kosteloos uw reservatie verzetten naar een andere huurdatum. U ontvangt dan van ons een tegoedbon welke 1 jaar geldig blijft. Zo recupereert u 100% van de gemaakte kosten. Let wel: deze dient in 1 keer opgenomen te worden.
- Vermeerderen in aantallen is mogelijk tot 1 dag voor uw huurdatum en zolang er voldoende voorraad beschikbaar is.
- Minderen in aantallen kan tot 7 dagen voor uw huurdatum (bijv. borden, glazen, bestek, stoelen) We vragen wel om dit te beperkten tot een maximum van 20%, probeer dus op voorhand een realistische inschatting te maken).
Indien u reeds online betaald heeft zal het bedrag terug aan u worden overgemaakt op de rekening waarmee u dit aan ons voldaan heeft op het moment van reservatie. Bij volledige annulatie en terugbetaling worden de gemaakte online betaalkosten + forfaitaire administratiekosten van €5,00 in mindering gebracht. Wijzigingen kunnen niet online gebeuren, hiervoor mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar info@festium.be
Annulatie tenten met opbouw:
Omdat onze tenten worden aangeleverd en opgebouwd door een externe firma, gelden hiervoor andere annulatieregels:
Elke annulering van de volledige of gedeeltelijke huur moet per e-mail gebeuren. In deze gevallen, en bij opzegging van de overeenkomst ten nadele van de verhuurder, moet de huurder een schadevergoeding van 25% van het totale huurbedrag betalen. Deze vergoeding dekt onder andere vaste en variabele kosten en winstderving, maar de verhuurder kan een hogere schade eisen als die kan worden aangetoond. Als de annulering binnen 7 dagen voor de start van de huur plaatsvindt, bedraagt de schadevergoeding 50% van het totale huurbedrag.