Onze werkwijze
Reservaties & beschikbaarheid
U kan via de webshop rechtstreeks uw reservaties plaatsen en ook onmiddellijk de beschikbaarheid nagaan op de datum van uw feest. Zo bent u steeds zeker dat uw bestelling ook effectief uitgevoerd kan worden. U dient dus niet te wachten op een offerte of een bevestiging dat de gewenste materialen voor u beschikbaar zijn.
Hoe ga je te werk ?
- je plaatst het gewenste artikel en de aantallen in het winkelmandje.
- je geeft de begin- en einddatum in van de periode dat je de materialen wenst (tot 5 dagen = 1 huurperiode).
- is je huurperiode langer dan 5 dagen dan rekent het systeem onmiddellijk de meerprijs uit.
- selecteer het dagdeel dat je de bestelling wenst te ontvangen (09u00 - 12u00 of 13u00 - 17u00).
- selecteer of je de goederen zelf wenst af te halen in ons magazijn te Peer (je ontvangt dan onmiddellijk 10% korting) of dat je ze wenst te laten leveren (geef hiervoor je postcode in) en de transportkosten worden toegevoegd aan het winkelmandje. Zegt de website dat uw postcode buiten onze leverregio ligt, contacteer ons dan. We bekijken graag de mogelijkheden.
- vervolledig je gegevens en pas het eventuele leveradres aan.
- maak een betaalkeuze, reken af en je reservatie wordt onmiddellijk bevestigd en staat in onze planning om uitgevoerd te worden.
- op de datum en het dagdeel van uw keuze kan u de bestelling komen afhalen, of wordt deze bij u geleverd.
TIP: maak een account aan! Je gegevens worden dan onthouden in ons systeem en je hebt inzage in je lopende bestellingen.
Betalingen
bij zelf afhalen:
- u kan kiezen voor een online betaling (Bancontact, Ideal, Visa of Mastercard) op het moment van reservatie.
- u kan kiezen voor een betaling bij afhaal van de materialen in ons magazijn (Bancontact of cash)
bij levering van de huurmaterialen:
- u kan kiezen voor een online betaling (Bancontact, Ideal,Visa of Mastercard) op het moment van reservatie. Betalen aan de chauffeur is mogelijk in cash of via Payconiq.
Betalingen op factuur
We staan enkel betalingen op factuur toe aan gemeentebesturen en overheidsinstellingen waarvan we na reservatie (maar wel voor de huurdatum) een bestelbon ontvangen. We kunnen deze functie voor u inschakelen nadat u hiervoor een aanvraag doet via mail: info@festium.be of telefonisch op het nummer 011/64 28 91. U ontvangt dan van ons een mail met daarin een link naar uw persoonlijk account met aangepaste betaalvoorwaarden.
Professionele klanten
U bent actief als cateraar, baat een feestlocatie uit of verhuurt zelf materialen? Vraag dan via mail (info@festium.be) of telefonisch (011/64 28 91) een account aan. U ontvangt dan inloggegevens zodat u geniet van aangepaste prijzen op ons hele assortiment. We behouden ten alle tijden het recht om uw account stop te zetten. Om te genieten van deze tarieven dient u jaarlijks minimaal 3 bestellingen te plaatsen.
Showroom
Wenst u de materialen te bezichtigen en heeft u graag verder advies betreffende uw feest? Kom dan gerust een keertje langs in onze showroom. We zijn geopend van maandag tot vrijdag van 09u00 - 12u00 en van 13u00 - 17u00. Wel graag even een afspraak maken zodat we u goed kunnen ontvangen.
Uw reservatie wijzigen/annuleren
Indien u graag uw bestelling annuleert dan is dit mogelijk aan de volgende voorwaarden:
- U kan tot 14 dagen voor uw afhaal/leverdatum kosteloos annuleren.
- Annulaties vanaf 14 dagen voor uw huurdatum: 50% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.
- Annulaties vanaf 7 dagen voor uw huurdatum: 100% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.
- U kan steeds (maar wel ten laatste 48u voor uw huurdatum) kosteloos uw reservatie verzetten naar een andere huurdatum. U ontvangt dan van ons een tegoedbon welke 1 jaar geldig blijft. Zo recupereert u 100% van de gemaakte kosten. Let wel: deze dient in 1 keer opgenomen te worden.
- Vermeerderen in aantallen is mogelijk tot 1 dag voor uw huurdatum en zolang er voldoende voorraad beschikbaar is.
- Minderen in aantallen kan tot 7 dagen voor uw huurdatum (bijv. borden, glazen, bestek, stoelen) We vragen wel om dit te beperkten tot een maximum van 20%, probeer dus op voorhand een realistische inschatting te maken).
Indien u reeds online betaald heeft zal het bedrag terug aan u worden overgemaakt op de rekening waarmee u dit aan ons voldaan heeft op het moment van reservatie.
Wijzigingen kunnen niet online gebeuren, hiervoor mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar info@festium.be
Annulatie Stretchtenten:
Omdat onze stretchtenten worden aangeleverd en opgebouwd door een externe firma, gelden hiervoor andere annulatieregels:
Elke annulering van de volledige of gedeeltelijke huur moet per e-mail gebeuren. In deze gevallen, en bij opzegging van de overeenkomst ten nadele van de verhuurder, moet de huurder een schadevergoeding van 25% van het totale huurbedrag betalen. Deze vergoeding dekt onder andere vaste en variabele kosten en winstderving, maar de verhuurder kan een hogere schade eisen als die kan worden aangetoond. Als de annulering binnen 7 dagen voor de start van de huur plaatsvindt, bedraagt de schadevergoeding 50% van het totale huurbedrag.
Slecht-weer-garantie
Tot 48uur voor huurdatum kan de reservatie van een springkasteel kosteloos geannuleerd worden. Het is ook steeds mogelijk om, in samenspraak, te verplaatsen naar een andere datum. In beide gevallen mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar info@festium.be. Als basis wordt de voorspelling op meteovista.be genomen. Voorspelt men minimaal 50% kans op regen en/of windstoten van 5 beaufort of meer dan kan je beroep doen op de slecht weer garantie.
Tips voor een goede samenwerking
- Controleer onmiddellijk uw bestelling bij afhaal of levering. Gelieve eventuele breuk of ontbrekende stuks onmiddellijk aan ons te melden. We kunnen geen rekening houden met deze meldingen na afloop van uw huurperiode.
- Kijk goed hoe de materialen verpakt zitten. We verwachten ze op dezelfde manier terug. Borden, bestek, en glaswerk gesorteerd per soort zoals ze aangeleverd werden, in de daarvoor voorziene transportbakken. Tafels en stoelen gestapeld en verzameld op de juiste transportkarren indien deze ter plaatse zijn gebleven.
- Porselein, bestek en glaswerk dient u niet af te wassen en mag vuil terug ingeleverd worden. Wel dient u drank en etensresten te verwijderen! Alle andere materialen (keukenmateriaal, toestellen, meubilair enz...) dienen proper terug in ons bezit te komen.
- Maak de borden, kommen, glazen vrij van drank- en etensresten. We wensen geen huisvuil in de transportbakken zoals tandenstokers, servetten, tafelversiering, bierkaartjes enz...
- Tafellinnen dient niet uitgewassen te worden, de wasserijkosten zijn inbegrepen in de huurprijs. Let wel: brandplekken, niet verwijderbaar vuil (bijv. smeer of vuil dat niet toe te wijzen is aan een normaal gebruik van het linnen) wordt aangerekend. De prijzen hiervoor vindt u online in onze mancolijst of zijn opvraagbaar via e-mail. TIP: pas op met tafelvuurwerk, dit geeft brandgaatjes!
- Bij afhaal van de huurmaterialen bent u zelf verantwoordelijk voor het goed laden van het transport. Tref dus voldoende voorzieningen om de goederen op een veilige manier te vervoeren. Na vertrek uit ons magazijn bent u immers ten alle tijden volledig verantwoordelijk voor eventuele schade aan onze materialen.
- Zorg dat u aanwezig bent op de afgesproken dag van levering en ophaling. We kunnen de levering enkel uitvoeren indien er iemand aanwezig is voor ontvangst van de materialen en voor het aftekenen van onze pakbon. Indien de levering omwille van deze reden niet kan uitgevoerd worden en we de levering een 2de maal moeten aanbieden dan worden hiervoor kosten in rekening gebracht.
- We leveren enkel de materialen en verzorgen niet de plaatsing hiervan. Levering dient te gebeuren op een goed bereikbare en verharde locatie maximaal 20 meter van waar ons transport kan parkeren. Er wordt niet op verdieping geleverd, ook niet indien er een lift aanwezig is. Bij moeilijk bereikbare plaatsen worden de goederen gebracht tot waar we met transportkarren kunnen rijden en is de klant verantwoordelijk voor het op de plaats krijgen van de goederen en het terug klaar zetten van deze goederen voor een vlotte ophaling.
We wensen u ontzettend veel plezier met uw feest of evenement en hopen dat we mogen bijdragen aan het welslagen hiervan. Bij vragen kan u ook steeds bij ons terecht.